Culemeyer Trailer / Culemeyer-Straßenroller
RoRo trailer naruby
Firmu Culemeyer založil v roce 1931 Johan Culemeyer veden myšlenkou vyrábět těžké podvalníky pro přepravu železničních vozidel po silnicích. Pro tuto potřebu vzniklo postupem času několik konstrukci, které se vyznačovaly vysokou nosnosti a možností nastaveni podvozku podle požadovaného nákladu.
Během druhé světové války tyto podvalníky kromě hlavního uživatele, kterým byly Deutsche Reischbahn, užíval také Wehrmacht a další složky německé branné moci. K tahu byly využívány jak civilní vozidla Kaelble typů ZK 3 a K631 ZR/53, tak Wehrmachtem využívané těžké kolopásové tahače Sd.Kfz.9 FAMO.
Menší ze dvou hlavních typů té doby, byl podvalník s nosnosti udávanou na 40, později 50 tun. Tvořila jej dvojice samostatných osmikolých podvozků. Všechny kola podvozků byla řiditelná, pro usnadnění průjezdu soupravy podvozků a dvouosého vagónu po silnicích, či městských ulicích.
Známé jsou fotografie, kdy je tento typ užíván k přepravě těžkého hmoždíře Gerat 040 - 60cm(KARL).
Větší, s nosností udávanou na 80 tun, tvořila opět dvojice, tentokrát dvanáctikolých podvozků. Všechny kola podvozků byla i v tomto případě řiditelná, pro usnadnění průjezdu soupravy podvozků a čtyřosého vagónu.
Zname jsou fotografie, kdy tento typ je užíván k přepravě výzbroje určené pro Atlanticky val, či těžkých bojových vozidel jako Sd.Kfz.186 Jagtiger.
Jednotlivé podvozky, jak dvouosé, tak tříosé bylo možno libovolně řadit za sebe, či je použít ve skupinách spojených nosnou konstrukcí.
P.S.I: Jsou známy i fotografie takovéto soupravy čítající 48 kol, tažené tahačem TATRA T84.
P.S.II: V ČSR tyto podvalníky sloužily třeba k přepravě technologických celků na Vltavskou kaskádu.
http://www.culemeyer.de/
freenet-homepage.de
RoRo trailer naruby
Firmu Culemeyer založil v roce 1931 Johan Culemeyer veden myšlenkou vyrábět těžké podvalníky pro přepravu železničních vozidel po silnicích. Pro tuto potřebu vzniklo postupem času několik konstrukci, které se vyznačovaly vysokou nosnosti a možností nastaveni podvozku podle požadovaného nákladu.
Během druhé světové války tyto podvalníky kromě hlavního uživatele, kterým byly Deutsche Reischbahn, užíval také Wehrmacht a další složky německé branné moci. K tahu byly využívány jak civilní vozidla Kaelble typů ZK 3 a K631 ZR/53, tak Wehrmachtem využívané těžké kolopásové tahače Sd.Kfz.9 FAMO.
Menší ze dvou hlavních typů té doby, byl podvalník s nosnosti udávanou na 40, později 50 tun. Tvořila jej dvojice samostatných osmikolých podvozků. Všechny kola podvozků byla řiditelná, pro usnadnění průjezdu soupravy podvozků a dvouosého vagónu po silnicích, či městských ulicích.
Známé jsou fotografie, kdy je tento typ užíván k přepravě těžkého hmoždíře Gerat 040 - 60cm(KARL).
Větší, s nosností udávanou na 80 tun, tvořila opět dvojice, tentokrát dvanáctikolých podvozků. Všechny kola podvozků byla i v tomto případě řiditelná, pro usnadnění průjezdu soupravy podvozků a čtyřosého vagónu.
Zname jsou fotografie, kdy tento typ je užíván k přepravě výzbroje určené pro Atlanticky val, či těžkých bojových vozidel jako Sd.Kfz.186 Jagtiger.
Jednotlivé podvozky, jak dvouosé, tak tříosé bylo možno libovolně řadit za sebe, či je použít ve skupinách spojených nosnou konstrukcí.
P.S.I: Jsou známy i fotografie takovéto soupravy čítající 48 kol, tažené tahačem TATRA T84.
P.S.II: V ČSR tyto podvalníky sloužily třeba k přepravě technologických celků na Vltavskou kaskádu.
http://www.culemeyer.de/
freenet-homepage.de
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |